¿Com, quan i per què el món de la moda ha decidit apartar les dones amb corbes de les passarel·les?

En la història de l'art un dels temes principals sempre ha estat la bellesa, tant la masculina, com la femenina; no discutirem sobre què és bell o no (això seria un altre tema) sinó què ens pot ajudar a veure un simple fet, la bellesa masculina, des dels Kouros més primerencs fins ara, és exactament la mateixa: joves, atlètics, alts i musculats. Ara fixem-nos en la bellesa femenina, veiem que aquesta varia d'una manera volàtil, que el que es veu “bell” en una època és totalment diferent a l'establert en l'època següent. La pregunta és clara: Qui estableix aquest canvi de criteri? I la resposta, per desgràcia és la mateixa en totes les èpoques: ells. 

La qüestió del "tallatge" desperta passions i no és per menys, qui no recorda l'època de les anomenades Top Models: Ellen Macpherson, Claudia Schiffer, Naomi Campbell, Linda Evangelista i aquest prototip que tots ens vam aprendre de memòria: 90- 60- 90? Eren dones que plantejaven unes dones energètiques i complexió robusta. Podríem buscar el punt d'inflexió en els anys 90, quan es va començar a buscar l'anomenat Heroin Chic (dones amb aspecte de heroïnòmanes)  que van trobar en Kate Moss la mussa que buscava. Tom Ford, director creatiu de Gucci buscava models demacrades. Ford, obertament homosexual, va decidir, per tant, el model de bellesa que s'havia de seguir. Podem intentar entendre aquesta tendència amb el moviment Grunge? És complicat entendre com el cabell brut i descuidat, els malucs nòrdics (no tenir malucs) i tenir aspecte famèlic era el que es buscava en una dona, i que es segueix buscant. Quan ha passat una talla 42, talla que utilitzava Marilyn Monroe, a considerar-se una talla Plus-Size, és a dir, una talla de dona grassa? 

A això li hem de sumar l'última campanya de la marca Victoria's Secret, que cada any fa una gran passarel·la mostrant als seus “àngels”, campanya que anava acompanyada amb la frase: PERFECT BODY. Fantàstic. Ara ens diran els directius de Victoria's Secret com ha de ser el nostre cos?

Victoria's Secret crea una tendència perillosa amb el seu anunci.

França ha estat dels primers països en posar-se ferms en aquest aspecte i a regular per llei, quan han de pesar i quin índex de massa corporal han de tenir les models que es passegen per les seves passarel·les. BRAVO. La salut ha de ser una qüestió de salut, recordem doncs, qu significa la paraula model i què`pot significar un bon o mal exemple per les nostres joves.

GINA DRIÉGUEZ i MALLEN